Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 7030 ggr
[MargaretaA]
2009-02-13 10:35

Stjärntecknens dåliga sidor

Väduren

Självisk och hetsig
Impulsiv och otålig
Dumdristig och utmanande

Oxen

Svatsjuk och possessiv
Hätsk och rigid
Njutningslysten och girig

**Tvillingarna

**Nervös och spänd
Ytlig och inkonsekvent
Slug och frågvis

Kräftan

Ombytlig och lynnig
Överkänslig och irritabel
Klängranka

Lejonet

Pompös och nedlåtande
Dominant och nyfiken
Dogmatisk och intolerant

Jungfrun

Beskäftig och ängslig
Hyperkritisk och sträng
Perfektonistisk och återhållsam

Vågen

Obeslutsam och ombytlig
Lättlurad och lättpåverkad
Flirtig och nöjeslysten

Skorpionen

Svartsjuk och bitter
Överdriven och tvångsmässig
Förtegen och envis

Skytten

Blint optimistisk och vårdslös
Oansvarig och ytlig
Taktlös och rastlös

Stenbocken

Pessimistisk och fatalistisk
Gnidig och missunsam
Överdrivet konventionell och stel

Vattumannen

Omedgörlig och obstinat
Trotsig och oberäknelig
Kylig och avståndstagande

Fiskarna

Eskapistisk och idealistisk
Förtegen och vag
Svag och lättledd

saxat ur Stora Astrologiboken av Julia och Derek Parker

Annons:
[MargaretaA]
2009-02-13 10:45
#1

Egenskaperna ovan kallas i boken för "traditionella egenskaper". Fömodligen från en svunnen tid med andra värderingar..

Jag håller inte med till 100% om att precis varenda punkt verkligen är negativt. men det beror förståss på hur man ser det Glad

Jag återkommer senare med en fullständig redovisning och bekännelse över mina dåliga sidor, så får vi se om någon annan vågar hänga på Foten i munnen

evrekaw
2009-02-13 19:11
#2

#1 Min man är våg, det enda jag definitivt tycker stämmer in på honom dock är obeslutsamheten…

Jösses så han velar och har beslutsångest… Fattar inte hur han orkar vara sådan…

 Jag gillar liknelsen av äktenskap med en bil…

Först måste det finnas en "koppling" (mellan parterna)

Sedan en "broms" (annars kör man åt fanders…)

Och slutligen en "gaspedal" (för annars kommer man ingenstans..)

Hans velighet fungerar som bromsande motpol till min vattumanns trotsiga, obstinata impulsivitet…

                                                     Guld i mun

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

piri-piri
2009-02-14 13:23
#3

Som Stenbock med flera planeter i Vattumannan, känner igen mig i Vattumannens dåliga sidor……..obstinat och trotsig.

[MargaretaA]
2009-02-16 11:35
#4

Okej hrär kommer den fullständiga bekännelsen

Solen i

Kräftan

Ombytlig och lynnig
Överkänslig och irritabel
Klängranka

Månen i

Lejonet

Pompös och nedlåtande
Dominant och nyfiken
Dogmatisk och intolerant

ASC i

Jungfrun

Beskäftig och ängslig
Hyperkritisk och sträng
Perfektonistisk och återhållsam

jag kan nog vara allt det här under "rätt" omständigheter. Eller ska vi säga fel omständigheter. För såna här sidor kommer oftast fram när något är fel - i ens egna ögon åtminsotne Flört

När det gäller Kräftans och Lejonets uttryck kan jag trösta er med att jag tror att jag har vuxit ur det mesta av det. I min ungdom kunde jag nog vara outhärdligt dominant gentemot andra och också nedlåtande mot dem jag tyckte försjänade det. Skäms

Kräftans behov av känslomässig trygghet kan göra en till klängranka om man känner sig otrygg i en relation och där har jag varit.

Jag tror nog att det mest är Jungfruns mindre sympatiska inflytande som fortfarande är en tydlig del i min personlighet. Hyperkritisk, och Perfektionistisk med det jag själv gör. Återhållsam gentemot andra.

Att starta den här sajten och tvingas bjuda på sig själv har varit nyttigt träning, men det är lång väg kvar innan jag gör det med lätthet Cool

[MargaretaA]
2009-03-18 14:21
#5

putt

[GunillaF]
2009-03-18 14:46
#6

Vågen

Obeslutsam och ombytlig - Stämmer inte, snarare tvärtom

Lättlurad och lättpåverkad - Inte nu för tiden. Har lärt mig av alla missar!

Flirtig och nöjeslysten - Stämmer exakt! :-)

Annons:
Cristine
2009-03-18 17:23
#7

Lejonet

Pompös och nedlåtande…Det tror jag aldrig ha varit

Dominant och nyfiken….stämmer

Dogmatisk och intolerant…. näää

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
2009-03-19 00:48
#8

 Min ..bekännelse.

egentligen finns det ju inget "dåligt",det kan,bara vara en insikt när man kommit till den vägs ände.. (och som MagganA skriver,vad som är dåligt skilljer sig över tiden)

jag kom på en cups,timmar innan ett teckenskifte,eg. är min sol stenbock.. 

Stenbocken

Pessimistisk och fatalistisk

(nix,snarare för optimistsik,men accepterar ..ödet,knäcks inte,följer med i det)
Gnidig och missunsam

(nja,ibland sparsam jo,en del sk-tstövlar som "armbågar" sig fram,unnar jag att de ..sätter i halsen.. )
Överdrivet konventionell och stel

(nä,här vore "tvångsmässigt rebellisk" bättre ord,kommer i annat tecken,kan välja vara stel ibland)

Vattumannen

Omedgörlig och obstinat

jag är inte jag,som är tjurskallig,jag är bara enveten och bestämd..) :- )

Trotsig och oberäknelig

ja,egensinnig o My way

Kylig och avståndstagande

njaää,här sticks det lite..:- / inte riktigt så,nog mer att jag kan vara ..lååångt borta ..ibland

Min ..uppåtstigande/asc ligger tidigt i

Skytten

Blint optimistisk och vårdslös

ja! men "vårdslös behöver jag fundera på.. 

Oansvarig och ytlig

nja,jag kan ..*döna* på,gör först tänker sedan,fast med optimismen brukar det lösa sig,det blir braändå,eller just därför *skratt*..jaaa,yta,men med innehåll !!

Taktlös och rastlös

ja,taktlös på ett ..artigt o vänligt sätt,okonvensionell.. :- ) rastlös:ja vill inte fastna,inser att lärt mig,för att kunna hoppa,behövs ett avstamp 

Månen min,har sneddat sig..fram över hälften i

Kräftan

Ombytlig och lynnig

flexibel o tempramentsfull heter det om man har ett Af i efternamnet ..

mmm..

Överkänslig och irritabel

njää,jag har gränser,men ..lärt mig släppa(ibland)

Klängranka

Ja,kel o pussgurka *skratt*

puu´h,nu har jag varit ..ganska ärlig,tror jag(?) får se om jag lär mig något av detta :- )

penke

chik
2009-03-19 13:35
#9

Oxen

"Svatsjuk och possessiv" -Svartsjuk kan jag nog vara.Ägande. Positiv jag tycker oftas att jag är negativ. För jag kan inte possa något som jag inte själv tror på.
"Hätsk och rigid"- vet inte vad det menas med dom orden.-så anmäldbildad är jag-
"Njutningslysten och girig."Njut- jag tror inte det.är glad bara jag har min säng o en makka.Giri.nej. Blir bara glad om någon får mer eller har mer..

Men det här är ju hur jag ser mig. Andra kanske ser mig på ett annatsätt.

**Tvillingarna

**Nervös och spänd
Ytlig och inkonsekvent
Slug och frågvis

Min sambo är tvilling. O jag tycker inte det stämmer ..

Men det är intresant hur lika vi är ändå våra stjärnteken. För jag har tre väninor som är oxar o i det stora hela är vi rätt lika..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
2009-03-19 14:38
#10

Man ska nog inte ta det här alltför bokstavligt. men visst kan våra sämsta sidor plockas fram i trängda lägen, eller med vissa personer.

När vi känner att vi själva eller det som står våra hjärtan nära hotas eller angrips är vi kanske inte så himla trevliga alla gånger

Skrattande

Hickory
2009-07-02 01:15
#11

solen

oxen

månen

skytten

asc

vågen

………

fruktansvärt velig och obalanserad av och till, allt stämmer utom lättlurad

………………..

svartsjuk oxinna =) mår dåligt över den egenskapen då jag även är en frihetsälskande skyttmåne. lite småäckel inför mig själv där =), allt utom girig kan jag hålla med om

………………………..

oj vad rastlös jag är…och ibland nonchalant mot andra..vräker ur mig grejer som jag sedan ångrar…men men, jag är åtminstone medveten om det och har därför makten att balansera upp dessa egenskaper med bättre =)

…………………

det va lite småkul att avslöja sig själv =)

Farwuq
2013-04-06 13:15
#12

Denna tråd kan vara intressant att ta del av.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-07 11:47
#13

Tur att jag mer eller mindre har alla skorpionens negativa sidor under kontroll 🙂

Har aldrig varit svartsjuk… Men å andra sidan skulle jag få minsta lilla misstanke om det hade jag gått direkt. hatar alla former av otrohet och oärlighet. ljuger aldrig själv. 🤔

Överdriven jag om man ser det så när man bryr sig om de nära och skära till 110 procent så kanske de är överdrivet lojalt 🤔

Envis ja men är det negativt?? att du strävar mot de mål du vill och att du inte ger upp i första taget?? att du är lojal mot det du tror på 🤔

De mest privata berättar jag nog inte om för vem som helst. men jag tror ändå jag uppfattas som ganska öppen och glad. 🙂

Annons:
Moonwing
2013-04-07 15:38
#14

Vattumannen   (dåliga sidor)

Omedgörlig och obstinat=stämmer, förutom att det jag numer inte är till 100% omedgörlig..som förr..😃..tror jag..🤐..😉

Trotsig och oberäknelig=stämmer, om jag måste överleva och allt ställs på sin spets kan jag vara bäggedera!😇😊

Kylig och avståndstagande=stämmer, tyvärr kan jag bli elakt kall, men det är mycket sällan det hänt, skall bli djupt sårad i själen för det skall kunna hända..🤢-men har lätt att förlåta, om nån går halva vägen😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2013-04-07 17:19
#15

Det kan även stämma för mig, även om den gamle stöten är betydligt mjukare till sinnelaget nu än förr

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2013-04-07 17:20
#16

Dubblett

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2013-04-08 16:09
#17

😉🙂..ja vi vattumän, vi är fyndiga vi..*fnissar*😃

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2013-04-08 16:35
#18

Ja, vi är skapelsens krona.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-08 17:11
#19

En svensk älg med andra ord 😂

Farwuq
2013-04-08 17:16
#20

😛

Jag är en skånsk drake.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
2013-04-08 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Farwuq jag trodde de va dig jag såg i Pariseviken i skogskanten vid Vätterns strand 😃

Farwuq
2013-04-08 17:55
#22

😃

Nä jag är något mera voluminös.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-08 18:08
#23

Synd annars hade du fått låna mitt kort på trädraken 😃

Farwuq
2013-04-08 18:34
#24

😃

Det ser ut som mig då jag var 35.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-08 18:43
#25

Trodde du hade slutat att bli äldre vid 27 och bara blivit klokare 😎

Farwuq
2013-04-08 18:50
#26

Stämmer, men min kropp är trasig och ständigt värkande.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-08 18:54
#27

Hoppas att våren och sommaren gör det lite lättare i alla fall 🤔

Annons:
Farwuq
2013-04-08 18:56
#28

Jo, denna vinter som varat i över fyra månader har nästan mördat mig. Mitt liv har varit eländigt och med massor av "piller", bl.a. den beryktade Lyrican.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-08 18:59
#29

Var glad gå att du inte bor i Norrland där är vintern längre Utan nere vid palmerna i söder 🌺

Farwuq
2013-04-08 19:02
#30

😃

Palmer har vi inte, men här finns t.ex. valnötsträd, aprikos och mullbär.

🎈

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
2013-04-08 19:10
#31

Jo då det finns palmer i Skåne 😃Landskrona tror jag de står i 🙂 Du kommer väl från Skåne??

Farwuq
2013-04-08 19:15
#32

De lär stå i Trelleborg. Men det är fusk, de tar in dem över vintern.

Jo, jag är född och uppvuxen i Ängelholm i nordvästra Skåne. Sedan 77 bor jag i Lund.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2013-04-12 21:09
#33

Det finns Palmer i Växjö..om de är fusk eller inte låter jag vara osagt-men att de i T-borg fuskar tror jag iiiinteeee..*fnissar*😇

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[Sol69]
2013-04-12 21:14
#34

Fanns en palm i Motala också, men de tog inte in den på vintern och den frös 🥶 Annars finns de sandstränder och tallar och kottar. 😃

Annons:
Moonwing
2013-04-12 21:23
#35

Ha, ha..den var bräa döö..🤪*fnissar*..jomen man kan ju kapa en Ananas å sätta i kruka me…😇😃..-om man föredrar den mindre storleken…he,he..😂🤐

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[Sol69]
2013-04-12 21:28
#36

Du har humor Moonwing 😃

De gillar jag..

Moonwing
2013-04-12 21:47
#37

Menar du det?..😎…😃😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[Sol69]
2013-04-12 21:55
#38

Japp! Ser dig sitta vid datorn som Nickelilltroll och hoppa upp och ned av humor och skratt🤪

Moonwing
2013-04-12 22:26
#39

😉-ja, nu hoppar jag inte direkt-är rätt nyligen operad i magen-så jag får hålla igen litta.🤢men nog är jag den som viker mig av garv gärna-men då får det vara rätt sjuk humor är jag rädd..😃😉..sånt finns inte för möe av direkt..🤐😇

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[Sol69]
2013-04-12 22:31
#40

operation låter ej trevligt, men de är duktiga i dag 🙂

Moonwing
2013-04-12 22:55
#41

Ja, de är jätteduktiga…så nu sitter jag egentligen å mobiliserar mig (heter det nu för tiden)-skall ta å lägga om magen innan jag lägger mig..så jag skall nog tänka på att avsluta här med..har varit lite lat som Medarbetare nån vecka nu-men får väl ta ett frest nästa vecka..-nu verkar ju vindarna vänt härinne i alla fall-trevlitt!🙂

Tack å lov för nya Medarbetare, de behövs verkligen!😉❤️

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Upp till toppen
Annons: