Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3736 ggr
[MargaretaA]
2/6/09, 6:44 PM

astrologi och musiksmak

Väduren - Aggressiv och/eller energifylld

Oxen - folkmusik, hemlandstoner

Tvillingarna - musik med budskap

Kräftan - nostalgimusik

Lejonet - pompöst, storvulet och Elvis (The king)

Jungfrun - musik som man måste höra många gånger innan man uppfattar det fina i den

Vågen - må bra musik

Skorpionen - lite farlig, udda, hårdrock

Skytten - utländskt

Stenbocken - klassiskt

Vattumannen - New Age, progg, protestsånger,

Fiskarna - religiös musik

Annons:
[MargaretaA]
2/6/09, 6:50 PM
#1

som Kräfta är det givetvis nostalgimusik som gäller om jag måste välja Skrattande

Jag tror man ska titta på ASC, Solen, månen, och neptunus för att hitta rötterna till sin musiksmak.

men det är bara en egenhändigt hemsnickrad köksbords-teori. Egentligen har jag ingen aning Flört

Vad tro ni andra?

Kurina
2/6/09, 7:33 PM
#2

Det här var ju kul. Själv gillar jag musik typ Vangelis, Enigma och Era.  Det är en kombination av pampigt, klassiskt och något new age influerad och något rockigt.

Sambon lyssnar bara på nostalgimusik från 60- och 70-tal och har AC i Kräftan.

[MargaretaA]
2/6/09, 7:45 PM
#3

haha då hade jag lite rätt då

pampigt eftersom du har Solen i Lejonet

klassiskt då du har ASC i Stenbocken

new age (jag ska lägga till det till Vattumannen) du har Vattumannens härskare Uranus är i Lejonet då gillar du alltså pampig new age

Rockigt är svårt att placera i egen hörna. All sorts musik kan ju vara rockig Glad

Kurina
2/6/09, 7:55 PM
#4

Haha, stämmer så braSkrattande

Och så har jag gregorianskt i samlingarna samt Hildegard von Bingen. Det är väl månen i fiskarna då Skrattande

[MargaretaA]
2/6/09, 8:38 PM
#5

ja det gregorianska är utan tvekan mitt i prick! Hildegard von Bingen känner jag inte till. År det också religiöst färgad musik?

Kurina
2/6/09, 8:47 PM
#6

Hildegard av Bingen är i högsta grad religiöst musik. Kommer dock inte ihåg varför jag har en cd med just hennes titel. Köpte den själv för flera år sen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hildegard_av_Bingen

Klassiskt lyssnar jag också på beroende på humöret.

Annons:
[BigMama]
2/6/09, 8:52 PM
#7

Är ju oxå kräfta och blir full i skratt. Tycker att jag är en allätare vad det gäller musik, men fanken, visst är det gammal musik som spelas här hemma! Maken är också kräfta… Min favoritradiokanal på internet som jag spelar varje dag är 80-tals-musik. Skäms

Har länge tjurat på med att svensk musik är Dålig. Alltså om det sjungs på svenska. Asc i skytten.

Maken har dock fått in mig på svensk musik, Tomas Andersson Wij t ex, och det är väl andligt. (Månen i fiskarna).

Mina tankar.

soulwings
2/6/09, 8:59 PM
#8

FlörtVar på operan i gbg,på ett genrep av läderlappen,det var månen i lejonet som njöt av de operettsjungande artisterna,solen i skorpan o oxeascendeten väljer något helt annat!

[MargaretaA]
2/6/09, 9:04 PM
#9

Svensk musik dålig?Förvånad jag säger bara ABBA! Ted Gärdestad  och Afzelus/Wiehe. Oj nu blev jag nostalgisk Tungan ute

Anderson Wij känner jag inte till.

men här kommer en radiokanal för kräftor - knappast något svensktFlört

http://www.1071vinyl.se/

[BigMama]
2/6/09, 9:31 PM
#10

#9 Svensk musik ÄGER. Vad som triggade min tjurighet i det fallet, är säkerligen någon annan astrologisk aspekt.

[MargaretaA]
2/6/09, 9:55 PM
#11

Vi får försöka hitta orsaken - frågan är bara vart?

oj!  nu är det Sida vid sida och staten och kapitalet på På spåret.

Nostalgin flödar i strida strömmar ikväll - ujuju! Tungan uteLivet e en fest!

[MargaretaA]
2/7/09, 1:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Sedan har jag också en förkärlek för "svart" musik. Jag älskar afrikanska toner.

Även de som flyttat sig västerut över Atlanten och som legat till grund för så mycket annat, Karibiska rytmer med reggae i allmänhet och Bob marley i synnerhet. I hans fall så är det också rebellen och budskapet i texterna som går hem (sannolikt min uranus med Måne óch Merkurius i hus 11). Om man  sedan går vidare över till USA så går jag igång på blues och gospel.

men det vete fanken vart jag ska hitta det i horoskopet? några tips någon?

LenaR
2/9/09, 6:43 PM
#13

Jag är allt utom oxe och stenbock! Flört

Fast det händer att jag lyssnar på folkmusik och klassiskt, så egentligen är jag allt…


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
hilal
2/10/09, 12:16 AM
#14

nja jag har oxen som sol tecken och tvillingarna som måne  och antagligen jungfru som asc  men jag är en all-lyssnare så att säga

jag har allt från pop och klassiskt musik, opera metall o rock soundtracket till alla låtarna i sagan om ringen  new age rnb allt förutom…hiphop:-p

[MargaretaA]
2/10/09, 9:50 AM
#15

de flesta är nog allätare, och det här var mest menat på skoj. Men jag tror att om man tvingas välja bara en att man skulle kunna se ett mönster. Men det är svårt med musik eftersom det är beroende på humöret och dagsformen. åtminstone för mig Flört

evrekaw
2/12/09, 12:00 PM
#16

Hm… är vattumann innifrån och ut - men min musiksmak har förändrats med åren… Visst var progg bra när man var tonåring… Tacka vet jag Thåström… Älskade Magnus Uggla som ännu inte anpassat sig för komersialismen… Pepps Persson…

Men idag - drygt 20 år senare är jag nog en mix av tvillingen, vågen och lejonets musiksmak… Hur kan detta komma sig månne? Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
2/12/09, 12:36 PM
#17

jag tror att vår musiksmak utvecklas och förändras eftersom vi själva gör det.

Faktiskt tycker jag att det finns något oroväckande och inte helt sunt med folk som aldrig "byter skiva" Flört

evrekaw
2/12/09, 1:33 PM
#18

#17 Nää - det är ju synd att bli "enkelspårig"… Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

LenaR
2/12/09, 1:54 PM
#19

Jisses vad ni är vitsiga… Är det vattumannen som talar..? ;)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[MargaretaA]
3/20/09, 8:39 PM
#20

putt

som inspiration

men snälla om det tränger på - lägg inte in tuber i den här tråden. Ta den andra i stället. här pratar vi bara Flört

Annons:
Cristine
3/20/09, 10:37 PM
#21

Lejonet - pompöst, storvulet …..ja, jag gillar hårdrock,opera, ibland en komination av båda (Nightwish) samt Karunesh och liknande som är väldigt pampig musik men  Elvis har jag aldrig gillat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
3/20/09, 10:41 PM
#22

Oxen - folkmusik, hemlandstoner

Vist är det intresant! För det är musik som jag gillar..Att detta är så träfsäkert o karaktären var så olik.Jag kände inte igen mina väninor heller med karaktären. Konstigt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

lapri
3/20/09, 10:42 PM
#23

Jag är kräfta och jag lyssnar väldigt mycket på grungerock - Pearl Jam och Neil Young. Svenskt blir det Kent.Cool

Verkar inte stämma. Lyrisk och gitarrorienterad (hård)rock har jag lyssnat på sedan jag var liten.Skrikandes

penke
3/21/09, 12:14 AM
#24

njaa,stenbock på gränsen till vattuman..

jag brukar summera mina stilar till:

`Decno på dansgolvet,ös o fysisk enegri,så mycklet kraft att kroppen dansar av sig själv,utåt

klassiskt,liggandes på golvet."känslomässigt",inåt(sneglandes på månen):- ) nästan så at tonerna tar mig dit ..

delfinmusik,tycker jag är harmonisk meditativ ..,jag gillar också "fingret" o energin i protest-punken..oxå det ..sturska,glimten i ögat med eller i en klok,stilla protetssång .(de kan vara som små "ogräsfrön" som med sin växtkraft långsamt ..spräcker en flyg-landningsbana "för" krigsindustrin)

penke

[MargaretaA]
3/21/09, 12:40 AM
#25

Kul att höra vad ni har att dela med er av Glad

fast det här med punk och grunge och tecno är jag nog för gammal för - hänger inte riktigt med där. Jag var ung på 70-talet. Förvånad

[GunillaF]
3/21/09, 1:27 AM
#26

#25 Maggan jag var också ung på 70talet  men jag gillar den musiken ändå.

Egentligen gillar jag så gott som all musik. Men det måste vara rätt tillfälle så att säga.

Det funkar inte, för mig, att städa till klassisk musik eller köra bil till jazz.

När jag kör bil då ska det vara countrymusik eller rockabilly.

Vid städning går de musikstilarna också för sig. T.ex.

[MargaretaA]
3/21/09, 1:33 AM
#27

ja men det är ju precis så musik ska användas. Det beror på vad man gör vad som passar bäst!Skrattande

Annons:
[GunillaF]
3/21/09, 1:38 AM
#28

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på tystnaden och Sigges spinnande i örat. (Katten alltså) Tror jag ska försöka drömma om det där mansregnet också! Flört

Go´natt allesammans. Dröm bra drömmar!

[mia-38]
3/22/09, 9:39 AM
#29

Vattumannens musiksmak stämmer inte på mej…Jag gillar mer hård och tuff musik…Inte progg, new age och protestsånger…Skrattande

evrekaw
3/23/09, 1:59 PM
#30

#24 Åh… har ett såå mäktigt minne av delfinmusik… Jag födde mitt 3:e barn till det… Helt fantastiskt! Skrattande

Utifrån detta skulle man kunna tro att det skulle bli en väldigt lugn unge… Näej då… Ut kom "vilda bebin"…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

chik
3/23/09, 2:08 PM
#31

evrekaw!!Käns detta igen?

Lena.P är jag i verkliga livet.

evrekaw
3/23/09, 2:32 PM
#32

#31 Hm… i tanigaste laget… 5028 vägde klimpen… Mera som en michelingubbe…

                             Foten i munnen

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

JCL
9/22/11, 1:58 PM
#33

å älskar denna sajt!! är lejon och vet ej om jag gillar pompöst men jo, kanske :d gillar ju gammal musik som typ Nick Drake, simon and garfunkel mm. Och sen indiemusik!! Tror jag har tvillingen i mig så musik med buskap stämmr bra

powerofthebass
10/23/11, 6:31 PM
#34

stämmer till viss del , klassisk är bra men jag lyssnar bara på techno,rave,trance hardstyle

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
[stblues35]
10/27/11, 11:59 AM
#35

Hell yeah! Skorpion är man och lyssnar på hårdrock och så..så det stämmer bra det där!:)

Vargskalle
11/25/11, 3:56 AM
#36

Jag e kräfta och det stämmer tyvärr inte på mig :P Jag gillar mest vocal trance, dance och annan elektronisk dansmusik, men är för det mesta allätare

Däremot stämde det på morsan som är fisk

[MargaretaA]
11/25/11, 12:52 PM
#37

#36

haha det är inte meningen att man ska detta på för stort allvar. Det är mera ett sätt att lära känna Tecknen. Vi människor är så mycket mer än våra Soltecken Glad

[Olivergb]
11/25/11, 10:15 PM
#38

Det är näst omöjligt att få fram i musiksmaken vilket soltecken som finns.

[MargaretaA]
11/25/11, 10:20 PM
#39

#38

Soltecknet  - alltså det tecken man är född i säger inte (som jag redan har sagt) särskilt mycket vad beträffar vår musiksmak. allas våra horoskop är proppfulla med annat än vad våra  soltecken pekar på.

purpelike
11/29/11, 1:45 AM
#40

stämmer på mig.. o jag e tvilling… de e budskaps musik jag lyssnar mest på.. men gillar verkligen all olika slags musik.. men texten är viktigast.
Sen kan det ju vara det man lyssna mest på, inte bara på. Eller den musik som symboliserar var o ens tecken om man säger så, beroende på hur man är osv..

Jag tycker det stämmer ganska bra… eftersom jag inspekterat mkt inom varje tecken och känner personer i alla tecken..

Astell
12/4/11, 10:54 PM
#41

Som Jungfru måste jag oftast lyssna in flera ggr innan musiken "sätter" sig…stämmer faktiskt på mig :) annars gillar häftiga rytmer med trummor..vet inte vad sån musik går under?

Annons:
[MargaretaA]
12/5/11, 4:54 PM
#42

#41

vet inte jag heller Astell. men har inte den mesta musik med häftiga rytmer och trummor sitt ursprung i Afrika… (Rock, blues, karibiskt, sydamerikanskt tex)

jag sätter en femma på jord/eld tecken. Definitivt inte vatten eller luft….

Älskar också sån musik Kyss

Astell
12/6/11, 9:51 AM
#43

#42

Jo säkert…jag har ju mkt Skyttenergier också så utländska toner går ju in där och jordenergin från Jungfrun kan ju passa :)

XxKimxX
12/29/11, 5:20 PM
#44

0#

Vart hittade du det där ? Glad

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[MargaretaA]
12/29/11, 5:25 PM
#45

#44

i mitt eget huvud efter vad jag vet om de olika tecknens karaktärer Flört

XxKimxX
12/29/11, 5:32 PM
#46

okej Glad

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

felixhaljeskog
1/5/12, 2:21 AM
#47

Jag är fisk men har musiksmaken som en Scorpion, Religiös passar delvis eftersom mycket hårdrock handlar om religion :)

JLNordin
2/10/12, 8:46 PM
#48

Jag är också fisk och bara älskar hårdrock, sen kan lite annat gå för sig.

#21 nightwish är sjukt bra!!!

Annons:
[Sol69]
4/3/13, 8:09 PM
#49

Skorpion och hårdrockare i själen.. 😎

Farwuq
4/4/13, 6:27 AM
#50

Jag gillar också Nightwish.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: