Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 6923 ggr
Toyan
2/19/09, 6:43 PM

Astrologiska tvillingar

Hej!

För några år sedan läste jag i en veckotidning att en tjej efterlyste vad hon kallade astrotvillingar.

Då ska man vad jag förstod vara född samma år, på samma dag och klockslag och i samma stjärntecken.

Vad tycker ni, skulle ni tycka att det vore kul med en astrotvilling?

Synpunkter från Margareta?

Kram på er alla.

Annons:
Bersel
2/19/09, 6:58 PM
#1

Det skulle jag tycka vore jättekul. Jag har träffat en som är född samma datum, men tre år och vi hade ändå mycket gemensamt.

Det blir nog svårt att få nån född samma klockslag skulle jag tro..då det gäller att den personen också skulle vara medlem här…men samma datum och år kan bli rätt bra det också.

Om inte Margareta har nåt emot det så lägger jag in min födelsedata här..

1/11 1956

Nån fler??

[MargaretaA]
2/19/09, 8:18 PM
#2

haha det vete sjutton om man skulle vilja möta sig själv Förvånad

men det skulle onekligen vara intressant ur studiesyfte.

Det är helt och hållet upp till er själva om ni vill lägga in era födelsedagar här. Glad

8/7 1959

Om du inte misstycker Toyan så fixar jag till din rubrik lite. Då blir den bättre sökbar från Google.

Bersel
2/19/09, 9:56 PM
#3

Maggan, du har samma födelsedag som mitt exGlad  men det skiljer 14 år …så det märks skillnad..fnissFlört

[MargaretaA]
2/19/09, 10:19 PM
#4

ja jag känner faktiskt två personer med samma födelsedag, men inte samma år. Det betyder att vi har solen på samma grad, men det räcker inte för att man ska kallas astrologisk tvilling - jag har aldrig känt någon större likhet med dem i allafall.

Däremot så träffade jag på en person som hade samma månplacering som jag. Det var lite spännande, eftersom jag uppfattade att vi reagerade likadant på olika saker - vi behövde aldrig förklara för varandra hur vi kände och varför, vi visste ändå (nej det var inte en romantisk relation) Flört Månen står ju bl a för känslor, intuition och instinkter.

Bersel
2/19/09, 10:57 PM
#5

Visst är det ändå lite kul.. Medan jag levde med denna kräftaman var jag på "behandling" på ett  hälsohem i tre veckor 1997 och träffade ju en del olika människor.
Sista veckan var vi några som drog ihop ett gäng för att åka till hotellet för att dansa.
Minns faktiskt inte riktigt vad denna mannen sa till en början, men minns min reaktion och svar som var: Är du kräfta eller??
Ännu mer förvånad blev jag med hans svar; Nej, men jag har ascendenten där!
Blev ju än mer förvånad när han berättade; att en karl på typ 35-40 hade tagit reda på, gjort ett horoskop, och visste var att solen var i Jungfrun mm.
Vad som sen blev än mer av astro..var att det var ett helt gäng från ett företag också var där ( jag gör inte reklam) och flera av dessa killar hade gjort ,typ genom kurs, horoskop till sig!! Detta var synnerligen ovanligt  på 90-talet.
Men vad jag vill säga är att det "nya" tydligen gett spår…

Nu hamnade kanske detta i fel tråd ..men du Maggan flyttar den väl till lämpligare ställeGlad

[MargaretaA]
2/19/09, 11:15 PM
#6

vi behöver ju inte vara sämre än andra. Det är bara att starta en babbeltråd och fortsätta surra där.

så får den här tråden handla om astrologiska tvillingar Flört

Annons:
Farwuq
2/20/09, 2:11 PM
#7

14/2 1957

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

soulwings
2/20/09, 3:48 PM
#8

Cool 6/11 1955

sniwa
2/21/09, 1:14 AM
#9

3/8 1961

Mammzing
2/21/09, 9:40 AM
#10

9/9 1959 kl 15.11

Vore skoj om det fanns nån därute!

xDumlee
2/26/09, 3:32 PM
#11

2/8 1994

#0 haha låter skojsigt!

Stille
2/26/09, 4:05 PM
#12

29/3 1963  14:51 Flört

[GunillaF]
2/27/09, 11:14 PM
#13

14/10 53

Annons:
Astell
2/28/09, 12:40 PM
#14

Jag har en astrotvilling..det skiljer 12 tim på oss. Acendenterna skiljer ju…Vi är Jungfrur, jag har min asc i Skytten och han har sin i Lejonet.  Grunden är nog lika men han har Uranus på Asc och jag har så mkt Skyttinfluenser så det är svårt att se…Vi är vänner…

Min dotter har också en astrotvilling, bara några timmars skillnad, födda på samma BB,  där tycker jag att jag kan se vissa likheter i deras utseende, dom är ljusa, näsorna är lika, även munnen stämmer, ja lite som syskon… denne är en kille och dom känner varandra… Faktiskt så blir det lite extra kontakt med en sådan Glad

Astell
2/28/09, 1:03 PM
#15

Ps.. det är nog ganska unikt med att hitta en astrotvilling som har samma klockslag…då är man nog inte född på samma BB och ascendenten kanske inte blir den samma…

chik
3/1/09, 1:17 PM
#16

7/5 1956.

Så får jag lov att säga att ni är duktiga.

Min första tanke var,-Att det måste ju vara någon stans som det föds någon precis som när jag föddes. Men det blir inte samma sak för det är på en annan del av jorden. Tänker jag rätt?

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
3/2/09, 4:56 PM
#17

du tänker rätt chik! för att horoskopen bli exakt likadana måste man vara född nära varandra geografiskt sett.

giffan
3/13/09, 9:07 PM
#18

Jag är född 12/1-72

Tid vet jag tyvärr inte.

#10 Min ena son är född 9/9 fast 93

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Wargmane
3/13/09, 9:20 PM
#19

2/5 1962

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

mariawiks
3/13/09, 9:43 PM
#20

29/12 1964

//Maria

Annons:
[dcpower]
3/13/09, 11:01 PM
#21

9 november 1989 kvart över tolv

Eija
3/14/09, 2:08 AM
#22

24/8-52, klockslag vet jag ej, men enligt mamma någon gång mellan kl 24.00 - 02.00

evaste60
3/14/09, 10:28 AM
#23

Jag är född 10 november 1960  kl. 00.13.

Någon annan? Kyss

Eva

madeilene87
3/14/09, 11:47 AM
#24

6 januari 87

tycker det är dåligt med 87:or här hahaha ;)

penke
3/14/09, 12:25 PM
#25

Njäää,vadå astrotvilling,det tycker jag verkar för ..förhoppningsfullt, det gäller ju inte bara samma dag, OCH samma minut OCH samma plats under stjärnorna. Jag tror inte man behöver ..synkronisera födseln så ..,(från andra sidan) jag får för mig att det är att ("desperat") söka efter likheter istället för att uppslatta olikheterna,som kompliterar.

Själv är jag född samma dag för förre statsministern (G.P), antagligen är det mer än olika år,minutrar,platser som gör att jag inte känner den där själsliga gemenskapen(iofs har jag inte träfftat honom privat,så ofta…*skratt*)

Något liknande,kosmiska tvillingar ,det tror jag mer på finns,det har jag träffat (minst) en,det var nästan kusligt magiskt,(tyvärr var det mer än jag vågade ..då) 

(just hon låg horoskopmässigt i min MC,annat år mm)

när det hände fattade jag inte vad det..var,förklaringen fick jag några år senare," whom you share the strongest karmic link"

http://www.7thunders.com

klicka på free reading,jag tycker detta är ett spännande kompliment till horoskop.

! jag tror inte alla har/får en kosmisk tvilling här (?)

penke

Wargmane
3/15/09, 10:49 AM
#26

#25 jamen astrologisk tvilling och kosmisk är ju inte alls samma sak *ler*menas ju just det och är lite fränt oxå….

Jag började på ett jobb för många år sedan…och tjejjen som gjorde lönerna trodde hon hade skrivit fel----en kille där var född på samma dag…och visade det sig sedan på samma BB och med bara en halvtimmas tidsskillnad….

och det är ju det tråden handlar om …

Annars ÄR det där med kosmisk tvilling , nåt som är få förunnat att uppleva…eftersom det är sällsynt att man inkarnerar fysiskt samtidigt och just här….

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

penke
3/15/09, 7:31 PM
#27

#Wargmane .men-jo,fattar,men ändå liknade ju..

astrotvilling kan jag ha upplevt,men är osäkrare..för innan jag var riktigt säker på min fördelsetid,provade jag olika klockslag med tre-fyra minuters intervall kring den då,ungefärliga,(på astrodienst.com)Det blev en väldig skillnad,tjuvkikade att du låg mitt i ett tecken(oxen) jag ligger på gränsen,då kan en halvtimma betyda annat soltecken !(jag har flera timmar till nästa)

menar,de minutrar jag flyttade.ändrade ..bla. ascendens(? om jag minns rätt,MagganA får korrigera mig)  mycket.det skulle jag säga betyder ganska mycket,,så jag blir nästan undrande om inte du kan berätta om likheter med din arbetskamrat.var ni som klonade eller som vanliga syskon… ? :- )

¿ menar du att kosmisk tvilling och/eller själshalva-(tvilling) är samma ?

..trådarna handlar ju om att prata o lära sig mer om astrologi..*ler*

penke

Annons:
Mysan59
3/15/09, 7:42 PM
#28

15/12 -59

stina63
3/19/09, 6:50 PM
#29

27/1 - 63

Hade varit roligt att träffa någon astrotvilling. kanske jag gör de någon gång i framtiden

Free-spirit-minded
3/30/09, 10:36 AM
#30

14/10 57 03.15

[GunillaF]
3/30/09, 10:56 AM
#31

#30 Vi är födda samma dag iallafall! Jag är 4 år äldre än du.Skrattande

Wargmane
3/30/09, 12:07 PM
#32

#27 Nej ..Vi var totalt olika …Man kan enna säga inte en siffra rätt *s*

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Free-spirit-minded
4/2/09, 11:33 AM
#33

#31 Jag såg det men kan inte komma in på din sida har försökt.

Jag gillar vågarSkrattande

Free-spirit-minded
4/2/09, 11:34 AM
#34

31# Oftast

Annons:
lykkan
4/3/09, 7:05 PM
#35

27/4 67 mellan 12-12.30

Indigo
5/23/09, 9:31 AM
#36

Den här tråden var intressant Glad

24/5 1974 kl 19:46

Själv har jag aldrig träffat någon som är född på samma dag som mig..

szirius
5/25/09, 11:06 AM
#37

frågor : hur långt kan det vara mellan olika födelseplatser för att det ändå ska bli samma "utfall" i horoskopet? Och vilken planet är det som "visar tiden" ?

Jag hade en "astrologisk tvilling" på BB, hon var född 4 min före mig…våra mammor umgicks när vi var små, men sedan har vi inte haft nån kontakt.Frågan är då om dessa 4 minutrar kan göra så att planeter ändå skiljer sig? Hur små är marginalerna, och hur går gränserna egentligen, är det hela timslag eller vad?Skäms

F.ö är det nog inte så ovanligt alls med astrologiska tvillingar, för det föds inte helt sällan flera barn under några minutrar på samma sjukhus( min mamma är barnmorska och ibland föds det barn på varenda rum så barnmorskorna får springaFlört)

(Det är lite roligt att se vad man dras till också…under årens lopp har mina närmaste vänner oftast visat sig vara samma stjärntecken som mig…har självklart vänner av alla olika slag, men de som blir "själsfränder" är ofta vattumän.Av det motsatta könet har det oftast blivit eldteckenFlörtTungan ute…lever sedan 10 år tillbaks med en underbar skyttCool( har själv venus i skytten) Ok nu är jag OT…Tyst)

#29 vi har samma födelsedagGlad

Farwuq
5/25/09, 12:43 PM
#38

Det som rör sig fortast är Ascendenten, den rör sig med 1 grad på 4 minuter, det kan vara avgörande för aspekterna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Halvdansken
6/1/09, 3:54 PM
#39

Jag är född samma dag och år som Peter jackson, han som regisserade Ringen-filmerna, den 31 oktober 1961.

Dessutom är det Halloweeen, alltid undrat om det "betyder" nåt, det är ju en väldigt medial/andlig dag.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

stina63
6/1/09, 5:09 PM
#40

*37 Så roligt äntligen någon som fyller år samma dag som mej. Själv är jag född klockan 0005

szirius
6/2/09, 12:02 AM
#41

#38 aha, tack för det!Gladmer frågor: så det är INTE så att var 4:e minut så blir det en ny ascendent, utan det är bara om det ligger på slutet av en grad och då flyttas in i en ny grad…eller? Men hur många grader består varje aspekt av?Alltså, skulle du vilja beskriva lite mer utförligt kring detta?

Vilka fler planeter är det som flyttar sig snabbt? Månen vet jag ju, men annars? Jag minns att vissa aspekter får ju alla människor som föds inom flera års tid, alltså de rör sig väldigt långsamt.Jag gissar att de är dem sajtvärden nämnt att han intresserar sig för, de som är mer "breda" och påverkar hela grupper av människor…?

Annons:
[Sol69]
4/8/13, 10:08 PM
#42

intressant.

Den 18 nov 1969 är jag född 😃

giffan
4/8/13, 10:24 PM
#43

Räcker det om man är född på samma år och dag? Om man inte vet tid?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Sol69]
4/8/13, 10:26 PM
#44

Tidpunkt är ju alltid det bästa men är och dag säger också en del 🙂

giffan
4/8/13, 10:52 PM
#45

En gammal klasskompis till mig är född på samma år och dag som jag, och vi har samma initialer oxå… 

Ganska lustigt… Men han är född i sverige, och jag i USA… Tider vet jag inget om..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Farwuq
4/9/13, 6:49 AM
#46

Tiden gör även sitt, man bör även beakta den så kallade Ascendenten.
d.v.s. det tecken som är vid den östra horisonten när man föds.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: